Як організувати навчання персоналу — покрокова інструкція

Якщо ви не професіонал в сфері навчання персоналу або вам не доводилося коли-небудь цим займатись, то наша покрокова інструкція буде корисною для вас і допоможе все зробити розумно.

Поїхали!

Крок 1. Визначаємо мету проведення навчання

Це може бути:
– підвищення якості та продуктивності роботи команди;
– створення кадрового резерву;
– розвиток співробітників;
– підготовка до нового напрямку діяльності підприємства;
– підвищення мотивації команди.

Крок 2. Обираємо і затверджуємо формат навчання

Формат навчання безпосередньо впливає на його ефективність. Саме тому важливо правильно його обрати. Тут є декілька основних моментів:

  • якщо у вас велика компанія, підрозділи якої розкидані по країні, і ваші співробітники добре володіють комп’ютером, то краще обрати дистанційну форму навчання;
  • якщо ж компанія невелика, то можливо, більш прийнятна форма — навчання з інструктором (лектором). Звичайно, прямий (живий) контакт краще, адже сприяє кращій засвоюваності матеріалу.

Звісно, ви можете не зважати на всі поради і організувати живе навчання, навіть якщо у вас велика компанія з багатьма офісами. Так, це обійдеться дорого, але ймовірно результат буде того вартий.

Крок 3. Розробляємо або обираємо навчальні курси

У компаніях, де є власні навчальні центри, як правило, розробляються свої навчальні програми. Такі програми в повній мірі відповідають потребам компанії. Але тільки в тому випадку, якщо вони створені професійно. В іншому випадку, краще підібрати навчальні курси, які пропонують спеціалізовані компанії.

Крок 4. Знаходимо та готуємо тренерів

Навчання персоналу проводять як штатні тренери, так і запрошені.

Якщо у вашій компанії є внутрішні наставники, здатні проводити навчання, не забувайте перевіряти їхній рівень підготовки та регулярно відправляти на підвищення кваліфікації. Адже їм також важливо володіти актуальними знаннями.

Досить поширений варіант — навчання з запрошеними тренерами. Якщо ви плануєте запросити спікера, то ретельно їх відбирайте: збирайте відгуки, запитуйте документацію, що підтверджує рівень професіоналізму, перевіряйте ліцензії та інше.

Крок 5. Проводимо навчання співробітників

Проаналізуйте і затвердьте графік навчання та його програму. Створіть умови для його проходження.

Також не забувайте про контроль. Знаючи, що ви тримаєте «руку на пульсі», співробітники та тренери будуть відповідальніше ставитись до всього процесу навчання.

Крок 6. Закріплюємо та оцінюємо пройдений матеріал

Закріплення пройденого матеріалу варто проводити не в теорії, а на практиці з допомогою ситуаційних завдань. Такий спосіб дозволить виявити прогалини в навчанні та вчасно їх скорегувати.

Найкращий спосіб перевірити знання — тестування.

Крок 7. Аналізуємо результати навчання та підбиваємо підсумки

Будь-яке навчання закінчується підбиттям підсумків. Всім, хто його пройшов, ви можете запропонувати заповнити анкету, яка визначить рівень задоволеності працівників пройденим курсом, дізнатися про потреби в подальшому навчанні та інше.

Навчання — важлива складова розвитку кожної компанії, саме тому до організації цього процесу варто поставитись максимально відповідально. Сподіваємось, наші поради в цьому допоможуть.

Матеріал адаптовано на українську.

 

Читайте також: 

Від вас йде ключовий співробітник: що робити?

Навчання працівників: 3 важливих пункти

Як компанії закохати в себе кандидата?

Work

Потрібна допомога в пошуку талантів?

Дізнатися більше

Leave a Reply