4 методи оцінки працівників в IT
В кожній компанії працівників оцінюють по-різному. В цій статті поговоримо про 4 найбільш популярних методи оцінки працівників у сфері IT.
Для чого оцінювати працівників?
- Щоб дати людині зворотній зв’язок
- Якщо потрібно, щоб скоригувати діяльність працівника
- Забезпечити ґрунт для кар’єрного росту
1. Система KPI (Key Performance Indicator)
Цей показники за якими оцінюють ефективність роботи людини щодо поставлених цілей.
Особливості цього методу:
✔️ цілі вимірюються числами;
✔️ потрібно визначитись з періодичністю збору даних;
✔️ KPI кожного працівника пов’язані з показниками всієї компанії;
✔️ вимірювання результатів не має бути затратним.
2. Атестація
Це формальна процедура, в рамках якої оцінюють те, наскільки вміння людини відповідають посаді, яку вона займає.
В процесі атестації оцінюють:
✔️ професійний ріст;
✔️ вклад в розвиток проекту або компанії;
✔️ якість та терміни виконання завдань;
✔️ відповідальність;
✔️ дисципліну;
✔️ вміння працювати в команді та інше;
3. Метод 360 градусів
Це кругова оцінка працівників, яка полягає в зборі інформації про працівника від тих, хто напряму з ним працює.
Хто має оцінювати?
✔️ сам працівник, який ставить собі оцінки по потрібним критеріям;
✔️ його прямий керівник;
✔️ колеги;
✔️ підлеглі (якщо такі є);
✔️ клієнти (якщо працівник спілкується з ними);
Особливості цього методу:
✔️ частіше розглядаються особистісні характеристики, аніж професійні якості;
✔️ зворотний зв’язок людині необхідно давати без вказування імен;
✔️ зазвичай цей метод не використовують як основу для перегляду зарплати, підвищення тощо;
✔️ критерії оцінки всіх працівників мають бути однаковими.
4. Самооцінка
Це процес, з допомогою якого працівники самостійно вимірюють свою ефективність, навички, компетенції та інше.
Особливості цього методу:
✔️ цей метод дозволяє людині проаналізувати свою діяльність, підібрати факти та продумати кроки до самореалізації;
✔️можна використовувати як самостійний метод, так і в комплексі;
✔️цей спосіб не допоможе якісно оцінити вміння працівника та його сильні й слабкі боки;
✔️найкращий варіант використання цього методу — розв’язання питаннь щодо розвитку працівника.
Кожен з цих методів має свої плюси та мінуси. Ви можете обрати один з них і адаптувати під умови вашої компанії або ж комбінувати різні варіанти.
Читайте також:
Від вас йде ключовий співробітник: що робити?
Навчання працівників: 3 важливих пункти
Як компанії закохати в себе кандидата?