4 методи оцінки працівників в IT

В кожній компанії працівників оцінюють по-різному. В цій статті поговоримо про 4 найбільш популярних методи оцінки працівників у сфері IT.

Для чого оцінювати працівників?

  • Щоб дати людині зворотній зв’язок
  • Якщо потрібно, щоб скоригувати діяльність працівника
  • Забезпечити ґрунт для кар’єрного росту

1. Система KPI (Key Performance Indicator)

Цей показники за якими оцінюють ефективність роботи людини щодо поставлених цілей.

Особливості цього методу:
✔️ цілі вимірюються числами;
✔️ потрібно визначитись з періодичністю збору даних;
✔️ KPI кожного працівника пов’язані з показниками всієї компанії;
✔️ вимірювання результатів не має бути затратним.

2. Атестація

Це формальна процедура, в рамках якої оцінюють те, наскільки вміння людини відповідають посаді, яку вона займає.

В процесі атестації оцінюють:
✔️ професійний ріст;
✔️ вклад в розвиток проекту або компанії;
✔️ якість та терміни виконання завдань;
✔️ відповідальність;
✔️ дисципліну;
✔️ вміння працювати в команді та інше;

3. Метод 360 градусів

Це кругова оцінка працівників, яка полягає в зборі інформації про працівника від тих, хто напряму з ним працює.

Хто має оцінювати?
✔️ сам працівник, який ставить собі оцінки по потрібним критеріям;
✔️ його прямий керівник;
✔️ колеги;
✔️ підлеглі (якщо такі є);
✔️ клієнти (якщо працівник спілкується з ними);

Особливості цього методу:
✔️ частіше розглядаються особистісні характеристики, аніж професійні якості;
✔️ зворотний зв’язок людині необхідно давати без вказування імен;
✔️ зазвичай цей метод не використовують як основу для перегляду зарплати, підвищення тощо;
✔️ критерії оцінки всіх працівників мають бути однаковими.

4. Самооцінка

Це процес, з допомогою якого працівники самостійно вимірюють свою ефективність, навички, компетенції та інше.

Особливості цього методу:
✔️ цей метод дозволяє людині проаналізувати свою діяльність, підібрати факти та продумати кроки до самореалізації;
✔️можна використовувати як самостійний метод, так і в комплексі;
✔️цей спосіб не допоможе якісно оцінити вміння працівника та його сильні й слабкі боки;
✔️найкращий варіант використання цього методу — розв’язання питаннь щодо розвитку працівника.

Кожен з цих методів має свої плюси та мінуси. Ви можете обрати один з них і адаптувати під умови вашої компанії або ж комбінувати різні варіанти.

Читайте також: 

Від вас йде ключовий співробітник: що робити?

Навчання працівників: 3 важливих пункти

Як компанії закохати в себе кандидата?

 

Work

Потрібна допомога в пошуку талантів?

Дізнатися більше

Leave a Reply